LDV United en CM laten je anders kijken naar arbeidsongeschiktheid

Vlamingen zijn harde werkers. Daar zijn we met z’n allen fier op. Dat heeft ook een keerzijde. Wie gedurende een langere tijd niet in staat is om te werken, worstelt vaak met schuldgevoelens en schaamte. Of de oorzaak nu fysiek, mentaal of een combinatie van beiden is.

Steven Hermans, Directeur Business Development & Maatschappelijke innovatie: "We willen met CM het debat op gang brengen rond een positievere invulling van het begrip arbeidsongeschiktheid en een perceptiewijziging teweegbrengen. Het is een thema dat ons allemaal aanbelangt. Het is onze plicht als grootste gezondheidsfonds van Vlaanderen om het tij te keren maar we kunnen dit niet alleen. We hebben hiervoor de hele maatschappij nodig."

Om het taboe rond arbeidsongeschiktheid te doorbreken, lanceert CM een imagocampagne. Het gezondheidsfonds wil dat we als samenleving op een gezondere manier kijken naar niet aan het werk zijn. Zeker op het moment dat het aantal mensen in arbeidsongeschiktheid nog steeds in stijgende lijn zit.

Website preview
CM Arbeidsongeschiktheid Emily
This is "CM Arbeidsongeschiktheid Emily" by LDV United on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
vimeo.com

Yannick Schoch, Creative Director bij LDV United: “Moeten stoppen met werken, betekent niet stoppen met leven. Integendeel: door fijne dingen te doen, kan je je herstel versnellen. Deze campagne betrapt je even op je oordeel over wie niet kan werken en wekt meteen empathie op.”

Website preview
CM Arbeidsongeschiktheid Julia
This is "CM Arbeidsongeschiktheid Julia" by LDV United on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
vimeo.com

De drie video’s werden geregisseerd door Lieven Van Baelen (Czar) en verschijnen als TVC, online en op social. Daarnaast loopt er een printcampagne en komen er affiches in het kantorennetwerk van CM.

Credits:

Client: Christelijke Mutualiteit