LDV United en Departement Zorg vinden schurft allesbehalve schattig.

In 5 jaar tijd is het aantal patiënten met schurft verdubbeld, want te weinig mensen gaan met jeuk en uitslag naar de dokter. Daardoor kan de schurftmijt zich vrijuit vermenigvuldigen. Maar waarom zouden zoveel mensen blijven rondlopen met hun ‘huiddier’? Dan moeten ze wel denken dat de schurftmijt heel erg schattig is.

LDV United kon zich geen enkele andere reden inbeelden waarom je niet naar de dokter zou gaan met schurft, oftewel scabiës. En net daarom lanceerden ze samen met het Departement Zorg een campagne met een wel heel schattig schurftbeestje in de hoofdrol. Daarin zien we het beestje op een schattige manier gangetjes graven onder je huid, waardoor je uitslag en jeuk over je hele lichaam krijgt. Niet zo schattig in de realiteit dus.

De schattige schurftmijt verspreidt zich via online video, social content, bannering en OOH. Vooral de opvallende visuele aanpak trekt meteen je aandacht. Zeker op social media, waar schattige beestjes altijd werken. Een belangrijke sensibiliseringscampagne, want ondanks de opmars van deze parasiet blijft schurft een enorm taboe. Nochtans kan het iedereen overkomen.

Heb je ondertussen zelf jeuk gekregen van dit persbericht? Ga dan gerust naar je huisarts.

Client: Vlaanderen: Departement Zorg ​
Contact: Bart Van Gansen